torsdag 10 november 2011

NÅGRA ORD OM TRÄNINGSMOTIVATION

Frosten ligger fortfarande kvar utomhus. Det är nu man verkligen uppmärksammar att hösten har nått sitt slut och att vintern närmar sig med stormsteg.

Tanken på en löprunda gör ont i magen, men samtidigt vill jag hinna med mina två inplanerade längre distanser innan snön börjar komma och underlaget blir mer ostabilt. Jag vill se resultat genom längre sträckor och det märker man bäst ut genom att springa utomhus. På en löpbana känns allting likadant, man får inte samma perspektiv genom att springa runt i en inomhushall.

Nästa vecka kommer jag att ändra lite på träningen genom några dagar av gym istället för enbart löpningen. Det blir intressant, med tanke på att jag inte har tränat med vikter sedan idrotten på gymnasiet. 

De senaste två åren har jag legat på latsidan och pendlat väldigt mycket i vikt, nu har jag äntligen motiverat mig tillräckligt för att gå ner till min startvikt (minus fem kilogram från min maxvikt), så nästa projekt blir att träna upp muskelmassan och återigen jobba mig uppåt. 

Det är så roligt att se resultat, och jag mår så himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar