onsdag 16 november 2011

OM ATT STJÄLA EN MUMINMUGG

Dricker morgonte med ekologisk och fairtrademärkt honung, det får mig att känna mig duktig trots att jag är ganska skeptisk mot allt det överdrivna miljötänket. Inte för att det är fel att tänka på miljön, det ska man göra, men mest för att det känns alldeles för överhypat för min cyniska tankegång. Har passat på att stjäla Christoffers mugg eftersom han är på jobbet,  för hur kan man tacka nej till att använda en muminmugg när man får chansen?

Ska gå in till stan på en stund, träffa Alma och införskaffa lite viktiga saker (sen när blev en lösnagelsax viktig?), förhoppningsvis boka en klipptid också. Finns det inga tider i närheten av nuet så kommer jag inte att våga längre. Jag lever för stunden och kan inte tänka längre än så. 

Men först måste jag bestämma mig för vilka byxor jag ska ha på mig. Dagens i-landsproblem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar