söndag 9 oktober 2011

OM ATT KÄNNA SIG HEMMA

Igår bakade vi kanelbullar och det luktar för första gången någonting annat än gammal, använd hyresrätt här i lägenheten. Det luktar hem. Jag känner mig hemma. Mina kläder ligger fint instoppade under nattduksbordet, genom fönsterventilen drar den kalla höstvinden in och ger en frisk doft i den tidigare halvt unkna lägenheten. 

Idag dansar jag runt med dammsugaren och mimar till mina finaste poplåtar i hopp om att köksgolvet inte ska vara fyllt av mjöl och strösocker längre. 

Jag skulle vilja ta en bild och bara visa er hur vackert jag tycker att allting är just nu, men det går inte. Så ni får nöja er med den här texten istället - se det som mitt glädjetjut. 

Om en stund ska jag komponera ihop min alldeles egna tomatsoppa. Jag är inget större fan av soppor, speciellt inte den släta varianten, eftersom det känns som att skålen aldrig blir tom. Den enda soppan som har fått mig att ändra uppfattning är just en tomatsoppa med smaker från Asien, som vi fick som förrätt under ett nyårsfirande i Egypten för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar