måndag 17 oktober 2011

OM ATT VAKNA MED ETT LEENDE PÅ LÄPPARNA

Med klockan på 10 så tänkte jag kolla på ett TV-program, även om jag var vaken så sent inatt att jag visste att det inte skulle gå att hålla ögonen uppe alltför länge. 

Larmet går. 

Jag stänger av det. Kikar igenom notifikationerna på telefonen. Läser snabbt igenom inkomna mail och ser att jag har fått svar från en arbetsgivare. Trodde först att det var ett automail som lyder i stil med "tack för din ansökan, men vi har redan hittat någon annan lämplig för tjänsten." Jag hade fel. 

"Du är inbjuden till intervju".

Efter att ha sökt vartenda jobb som kommit upp på marknaden (som inte söker någon med erfarenhet)  sedan i juni så är det här underbart för mig. Att gå hemma i flera månader till och bara vänta hade absolut inte varit något alternativ, då jag snart börjar klättra på väggarna. Jag vill ha någonting att skriva på cvt, glammigt eller oglammigt. Nu har jag en chans att få ut lite pengar även om jag kommer in på skolan jag sökt i januari. 

Somnade med mailet öppet och vaknade med ett leende på läpparna. Nu ska jag bara åka till Piteå och hämta hem mina betyg och referenser, och sedan börja förbereda mig för intervju. 



I had the alarm set at 10am this morning in order to watch a show on TV. Woke up, went through the notifications on my phone, noticed that I had recieved a mail from an employer. So now I'm going to an employment interview later this week. I'm happy, and nervous.  

1 kommentar: