lördag 8 oktober 2011

OM ATT SKRATTA SÅ MAN FÅR ONT I MAGEN

Hela kvällen och halva natten har ägnats åt matlagning och dansfilmer. Jag har druckit alkoholfritt vin i sugrörsglas och köpt en liten flaska portello bara för att känna mig stor. De här timmarna var så otroligt bra för mig, har skrattat ända till tårarna började rinna och jag fick så ont i magen att det inte gick att sitta ordentligt. Det har fått mig att tänka på annat än bekymmer och framtidsplaner - för en kväll har jag kommit ner på jorden och levt i nuet!

Avslutade med en promenad hem med en stjärnklar himmel över mig. Det var så vackert. I normala fall brukar jag springa den korta sträckan hem eftersom jag är så otroligt mörkrädd, men nu intalade jag mig att alla ljud är vackra och betydelsefulla, så istället gick jag och lyssnade på naturens melodi.

Nu ska jag knäppa upp de obekväma jeansen, lägga mig bekvämt och titta på våra värsta år tills ögonen sluter sig. 

Hoppas ni har haft en lika bra kväll som jag! 

3 kommentarer: