onsdag 26 oktober 2011

DAG 2 – 10 FAKTA NI INTE VET OM MIG

  1. Jag är otroligt höjdrädd. Åker jag upp för en rulltrappa så känns det som att jag tappar fotfästet och faller rakt neråt. Måste alltid stå bakom någon när jag ska uppåt, för stirrar jag rakt in i någons rygg är det ingen större fara. Flygresor och dylikt är okej, för då har man inget perspektiv gällande hur högt upp man är längre.
  2. Jag är väldigt impulsiv och följer mina impulser fullt ut. Förra månaden fick jag exempelvis för mig att sluta tvätta håret med schampo och istället börja med balsammetoden, samt att sluta slakta håret med hårfärg och henna det istället. Sagt och gjort, trots att jag har mycket gamla produkter kvar så kunde jag inte ens förmå mig att använda upp dem. De ligger i badrummet och skräpar medan jag är nöjdare än någonsin med min prestation. 
  3. Apropå hår. För två år sedan var jag hårmodell för nya produkter från Fudge. De klippte mitt hår kort (längsta slingorna var ungefär fem centimeter långa), färgade det rött med lila underhår och jag har aldrig varit räddare. Det var mitt första frisörbesök någonsin eftersom jag inte kunde tacka nej då de frågade på stan om jag var intresserad. 
  4. Jag somnar nästintill alltid till filmer så jag har gett upp med att försöka se dem. The Invention of Lying såg jag säkert sju gånger innan jag orkade mig genom hela filmen, och den var ändå hur rolig som helst.  Därför håller jag mig till serier. Mina favoriter är The Mentalist, Fringe och Cityakuten. 
  5. Förra året lade jag av med fotbollen helt och hållet, och jag saknar fortfarande att spela för varje dag som går. Dömningen håller jag fortfarande på med dock och jag hoppas på att nästa säsong ska bli riktigt rolig!
  6. Jag har nästan aldrig huvudvärk, och är nästan aldrig riktigt sjuk, så när något av det väl inträffar så får jag alltid för mig att det är tiotusen gånger värre än vad det egentligen är.
  7. Jag älskar djur. När jag var yngre höll jag på med hästar och jag har även haft två kaniner. Mormors hund dog för några dagar sedan och det var senaste gången jag grät. Djur gör mig väldigt sentimental, för det är verkligen sanna vänner. Min största dröm är att antingen köpa en ny kanin eller en liten hund.
  8. Alltid när jag beger mig utomlands passar jag på att införskaffa ett par nya converse. De är billigare i exempelvis England så varför inte ta fördel av det?
  9. Det bästa jag någonsin har gjort var att åka till Skottland i somras för att se Take That. Har aldrig gråtit så mycket som när Robbie kom upp på scenen. Mitt nya livsmål är att hinna se honom en tredje gång innan han lägger ner musiken.
  10. Jag har väldigt svårt att komma på 10 fakta som ni inte vet om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar