torsdag 1 december 2011

OM DECEMBER MÅNAD

Går runt och städar samtidigt som jag lyssnar på julmusik. Jag hatar egentligen allting som har med december månad att göra, då denna månad mest handlar om stress, presenter och ännu mer stress. Är det inte de sista klapparna som fattas så är det extrem ångest för att detta är årets sista månad och man inte har hunnit med allt vad man egentligen skulle åstadkomma under 2011. 

Sinatras stämma är min räddning från all överdriven hysteri. Jag ligger helst i sängen en timme extra, utan att tänka så mycket på vad jag inte har åstadkommit. Istället tänker jag på vad jag har gjort, och hur jag har utvecklats under det senaste året. Att göra upp en plan är alltid en bra början, men om man kommer på andra vägar under planens gång är det oftast ett tecken på att de vägarna är så otroligt mycket bättre.

Metaltown, Take That i Skottland, studenten, nya vänner, gamla vänner, sorg, glädje, skratt, Junselelägret för domare, framtidsplaner som för en gångs skull ser ljusa ut, självständighet. Listan kan göras lång och det mesta jag nämnde är saker som jag inte ens tänkte på i slutet av 2010. 

Jag tänker på 2012 och allting som kan förändras då, men även om jag lägger upp en plan så är alla dörrar öppna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar