torsdag 8 december 2011

EN LITEN LÄGESUPPDATERING

Idag var den stora dagen B, och det är såklart första bandsläppet till Metaltown jag pratar om. Senast igår pratade jag och Christoffer om att bege oss ut och tågluffa i en månad istället för att springa på festival, men efter dagens släpp blev både han och jag tveksamma. Helst skulle jag vilja göra både och, men ekonomin brister och eftersom det blir fjärde året jag intar Göteborg för en eventuell festival så känns det som att man kanske kan hoppa över ett år. Men samtidigt är det dumt att bryta en tradition. Jag menar, Lamb of God, Killswitch Engage och Manson en andra gång är faktiskt inte alls dåligt.

Så, medan jag lyssnar på julmusik och städar så är det en bra tid för mig att planera vad jag vill ha ut av sommaren. Det är lättast så, annars kommer alla planer bara att krocka och sluta med besvikelse. Imorgon ska Christoffer få följa med i min diskussion, eller kanske inte. 

Jag dömde säsongens första match i lördags och det gick så himla bra att jag knappt ville slita mig från arcus. Hade kunnat stanna dag och natt bara för att få tag på fler sådana matcher. Imorgon är det dags igen, Norrbotten möter Västerbotten i cup kommunal och jag håller i pipan. Otroligt förväntansfull och hur det än går så ska jag sedan bege mig direkt till busstationen och ta en buss till Piteå för att ta ett glas vin eller sju hos en kamrat till Christoffer. Känns som en bra början på helgen. En bra början på vintern kanske, idag har det varit snöstorm hela dagen så nu har vi en vit vinter att se fram emot igen. 

Nu ska jag fortsätta dansa runt till Sinatra och röja undan alla kläder som ligger på golvet. Ha en fin kväll så lovar jag att återkomma någon gång i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar