måndag 5 december 2011

KANINMANI

Jag har fem miljoner utkast eftersom jag inte kan avsluta texter. Sitter och stirrar på ett blankt blad i flera timmar, skriver några ord och sedan raderar jag allting för att det inte duger. Duger det inte för mig så duger det inte för någon annan att läsa heller.

De senaste dagarna har jag tänkt på kaniner, pratat om kaniner, skrattat åt kaniner, googlat kaniner och drömt om kaniner. Jag är  sugen på att köpa en ny fyrbent vän, någon som jag kan ta hand om och få sällskap av på dagarna när det inte finns så mycket annat att göra. Försöker att vänta ut alla mina köptankar så länge som möjligt så att det inte blir en dålig impulsgrej av alltihop, men innerst inne vet jag att jag vill, mer än allt. 

Att få bygga en bur, träna min lilla kamrat rumsren, leka med den och ha någon att gosa med - det låter verkligen inte helt fel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar